okt 14, 2016

Projectmanagement via de Office 365 Task Planner

Projectmanagers, die ook Office 365 gebruiken hebben er sinds enige tijd een handige tool  bijgekregen. Microsoft heeft de Planner beschikbaar gesteld voor gebruikers van Office 365. Met de software kunnen planningen worden gemaakt en taken worden verdeeld. De planner staat in je tiles bij Office 365 of is direct te benaderen via https://tasks.office.com

Met MS Planner kun je teamwerk makkelijker structureren en je hebt met het gehele team zicht op de planning, taken en deadlines. Als je werkt met Office Groups dan heb je per groep een taakbord.  Organisaties die Agile (willen) werken hebben zo het digitale Kanban bord met de bekende buckets.

Via deze link is een video te zien over Planner. Planner is vergelijkbaar met Trello, Wrike, Jira etc.. en is niet uniek en heeft qua functies nog wel een behoorlijke achterstand, maar Planner sluit naadloos aan op Office en krijg je erbij.  Daarmee krijgt samenwerking tussen Office gebruikers er een dimensie bij.  (Waarschuwing!: Board verwijderen is Office Group verwijderen met je bijbehorende documenten)

Alle details over Microsoft Planner kunt u vinden via MS Planner site

Wilt u hulp bij het slim implementeren van Office 365 en Planner neem dan contact met ons op. Vrij bevrijdt organisaties van de traditionele structuren en helpt bij de technische- en organisatorische transformatie met als resultaat een betere samenwerking in uw organisatie.

Bel ons en maak snel een afspraak.